Home Open Account Help 295 users online

European Railroad Discussion > Germany: Proposed Steam Photo Charter at "Hessencourrier"


Date: 11/09/15 15:16
Germany: Proposed Steam Photo Charter at "Hessencourrier"
Author: Milepost_130

Marcus Dettenberg proposes a steam photo charter at "Hessencourrier," a 21 mile (33.4 km) standard gauge tourist railway which operates between Kassel and Naumberg, Hesse (Hessen), Germany.  Since this railway does not typically operate during winter months, the cost of this proposed charter must include both steaming the locomotive one day in advance of the proposed charter date - and - an inspection of the railway line itself prior to the planned charter.
 The one-day charter is proposed for Saturday, February 13, 2016. If this charter comes to fruition, power will be Hessencourrier 206, 0-10-0T (Kraus Maffei, München 15721 / 1941).
 Interested persons should contact Marcus Dettenberg directly for additional details and a prospectus. Deadline for interested persons to confirm with Marcus their interest to participate in this planned event: December 28, 2015. Marcus Dettenberg speaks fluent English. Hessencourrier: http://www.hessencourrier.de/---------- Forwarded message ----------
From: Marcus Dettenberg <marcus.dettenberg@web.de>
Date: 2015-11-09 12:14 GMT-08:00
Subject: Fotozug Hessencourrier
To: marcus.dettenberg@web.deEinen schönen guten Abend, am 13.022016 bietet sich die Möglichkeit einen Fotozug auf der Strecke des Hessencourriers im Stil der Kassel-Naumburger Bahn durchzuführen. Da die Bahn im Winter normalerweise keine Dampfzüge fährt, wird die Lok extra für uns aufgerüstet. Ausserdem muss die Strecke einen Tag vorher kontrolliert werden, was ebenfalls Kosten verursacht. Ich gebe euch diese Informationen, damit sich keiner über den hohen Preis wundert. Nach den letzten Fahrten haben mich immer wieder Mails erreicht mit der Frage/Anmerkung, dass so ein Preis für einen Tag doch sehr hoch sei. Die Fahrten führe ich nun einmal als Kleingruppenveranstaltung durch und der Einsatz einer Dampflok, noch dazu auf Regelspur, wird nicht billiger.  Ich bitte alle Informationen zur Fahrt der pdf-Datei zu entnehmen. Da wir uns auf öffentlichem Gelände bewegen, bitte ich euch diese Fahrt weder im Internet noch am Bahndamm oder sonst irgendwo zu diskutieren. Leitet Interessenten an mich weiter. Somit sollten uns ungewollte Gäste verschonen. Die Planung für den 14.02. läuft noch. Da bitte ich noch um ein wenig Geduld. Vielen Dank und viele Grüße,Marcus Dettenberg



[ Share Thread on Facebook ] [ Search ] [ Start a New Thread ] [ Back to Thread List ] [ <Newer ] [ Older> ] 
Page created in 0.0368 seconds